Saturday, December 27, 2008

doce

On hea meel taas lugejaspere meeli toita ja v6tta s6na esmakordselt l6unapooluselt, Ecuadorist Quitost. Aga nagu juba vanad eestlased ytlesid, 2ra viska ... no see kaevuv2rk v6i siis 6igemini tahtsin 6elda, et teeks enne piduliku kokkuv6tte Kolumbiast.

Peale imelist Cartagenat valisime j2rgmiseks peatuspaigaks Medellini. Istmike r66muks 12h bussis, mis kohati oli ilmselt kerges miinuses. Panime Marisega poole jagu teekonnast kanget (loe: kylmetasime), kuid andsime bussijumala tahtele ja kylmale alla ning v6tsime alt magamiskoti appi. Kes ajalooga kursis, see teab, et tegemist narko-Pablo-onu linnaga, mis 80-ndatel maailma narkoturust 80% haldas-valdas-toimetas. Igatahes muljetavaldav number, kuid meite r66muks polnud sellest 2rist t2naseks p2evaks liialt m2rgatavaid j2lgi. Linn oli maru ja pirakas ning v6lus turistis6bralikkuse ja siinpool suurt vett m6istes puhtusega.

Linnake (ca 400 tuh elanikku) nimega Manizales sai meie teele valitud p6hjusega kylastada Parque Nacional Natural Los Nevados rahvusparki, kus asub Kolumbia k6rgeim vulkaan ja yhtlasi teine tipp Nevado del Ruiz 5231 m. Tippu me vallutada ei yritanud, kuid hyva kogemus oli ka 5000m k6rgusel merepinnast viibida. H6re 6hk, k6rgus, lumesadu ja tuul olid ilmselt k6ik, andmaks oma panust sellele veidrale tundele, mis seal valdas.

S6itsime m6ne tunni jooksul ca 2000m k6rguselt 4800ni, mis t2hendas yhtlasi seda, et suurt aklimatiseeriumiseaega ei antud. J6udes napilt yle 4000m hakkas Marisel esimest korda v2heke pea ringi k2ima, aga kui yles j6udsime, tiris yks abivalmis meedik ta arstikabineti lavatsile toibumisprotseduuridele. V2lkreporter Paul kasutas juhust ja tegi ka paar kl6psu ajalooannalide tarbeks abitus seisundis viibinud kaasv6itlejast. Igatahes t6si on see, et iiveldus m88dus ja meie jaoks maagilised 5000m sai lumes ronides alistatud.

Seej2rel nohistasime j6ulud tasakesi susside sahistades m88da Calis. Taaskord kipuvad huulilt libisema vaid kiidus6nad. Cali oli rohkes j6ulukaunistustes, puhas ja inims6bralik. A ja seal kylastasime v2idetavalt Ladina-Ameerika marumat loomaaeda, et v6tta pildipurki loomad, keda looduses kyll n2gime, aga seks hetkeks kaamera suurest hirmust v6i teab-millest-veel taskusse v6i kotti j2i.

Kolumbia... nyydseks oleme selle riigi piiridest v2ljas ja v6ib takkaj2rgi targutada, et see ettekujutus ja kuvand, mis meitesuguste valgete reisisellide jaoks Kolumbiast l2bi filmi, kirjanduse ja meedia on tekkinud, pole kindlasti mitte see tegelikkus, millega meil oli v6imalus kokku puutuda. Jah, t6esti me ei h2nginud ringi k6ige padumates getodes, kuid samas said v2isatud tuntumad narkokartelli linnad Medellin ja Cali.

Tubli 4+,
Paul

annelisander said...

:) No loodan, et korralike turistidena mekkisite ikka kohalikku kraami ka!

A tegelt - head aasta lõppu sõbrad!

Mulle tundub, et olen osutunud kõige kirglikumaks kommentaarijaks 2008 aastal ses blogis. Vaatame mis uus aasta toob!

terv,
vend
PS: Ja nüüd maailma ilusaima riigi Lõuna-Eesti poole jälle minema!

Mihkel said...

Ago ja Maris! Kaunist aasta lõppu ja palju, palju õnne, rõõmu ning kordaminekuid uuel aastal (2009). PS. Eile kohtusin Põlvas Kalju ja Tiiaga. Küsisin siis kuidas nad poja kodunt niiii kaugele lasid. Tiia vastas rahulikult "aga ta ise läks":) Niiet järelikult ikka üle käte kasvanud:) La vita bella!

annelisander said...

Ola Amigos!

Kommenteerimisega oli see, et hakkas mingeid pässaka kinnitusi ja üle kirjutamist nõudma... a sain sellest vist üle ära.

Tiiat Kaljut putkasid just kodunt välja, Austria suusanädal ees. Lubasid sel aastal vähem tipsuda ja õgida kui eelmisel :)

Ise sööme Suusajogurtit ja kogume klassika km'e!

terv,
vend ja Anni

Unknown said...

hei, kolmekuningap2ev juba ukse ees ja peramine aeg uue aasta soovid edastada:)